Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
- Сірко
- Старая гвардия
- Повідомлень: 702
- З нами з: 01 червня 2010, 23:28
- Мотоцикл: Кастом, Крос, Ява 634
- Звідки: Тернопіль/Київ
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 22 рази
- Контактна інформація:
Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний
Для правильної роботи мотора необхідно щоб паливо-повітряна суміш повністю згоріла коли поршень досягне ВМТ (верхньої мертвої точки). В цей момент тиск газів максимальний і вони штовхають поршень вниз.
Якщо розібратися, то згорання робочої суміші відбувається не миттєво. Від моменту появи іскри до моменту, коли вся суміш загориться і тиск газів досягне максимальної величини проходить деякий час. Цей відрізок часу дуже малий, але навіть за цей час поршень встигає пройти певний шлях від того становища, при якому почалося запалення суміші.
Відповідно підпалювати суміш потрібно в деякий відповідний момент.
Випередження запалювання - це кут повороту колінвалу двигуна між подачею напруги на свічку і верхньою мертвою точкою. Якщо суміш запалити пізніше, наприклад коли поршень буде вже в ВМТ, тоді максимальний тиск газів буде досягнуто пізніше, -коли поршень пройшов вже якусь відстань від ВМТ вниз. В такому випадку втрачається енергія газів і потужність зменшується.
Якщо суміш запалити раніше ніж треба, то паливо повністю згорить і тиск газів досягає максимального значення ще до ВМТ. Це заважатиме поршню рухатися вгору, зростає навантаження на двигун, виникає детонація, потужність падає, мотор перегрівається і його ресурс зменшується .
Кут випередження запалювання - дуже важливий параметр, який дуже істотно впливає на правильність роботи мотора. Він в першу чергу залежить від оборотів двигуна: чим більші обороти, тим більшим повинен бути кут випередження запалювання, тому що для максимальної потужності суміш потрібно запалити раніше.
У штатних системах запалювання мотоциклів радянських часів запалювання виставлялося на деяке конкретне випередження до ВМТ (наприклад ~3.2мм для Яви). При таких розкладах правильна робота двигуна досягалася тільки на певних обертах: або на низьких або на середніх або на високих обертах двигуна.
Формувач кута випередження запалювання (ФУОЗ – формирователь угла опережения зажигания) дозволяє автоматично змінювати кут випередження запалювання залежно від обертів двигуна. Тим самим при будь-яких режимах руху досягається максимальний крутний момент і максимальна потужність двигуна, суміш згорає значно краще, зменшується утворення нагару на поршнях і в глушнику, мотор швидше набирає обороти. Одним словом - оживає.
Насправді автоматична зміна кута випередження запалювання не є новинкою на сьогоднішній день. Мікропроцесорна ФУОЗ - це вже п'яте покоління автоматичних регуляторів кута випередження запалювання і на сьогоднішній день навіть вважається не тюнінгом, а необхідністю. Він підключається в розрив сигнального проводу датчика Хола або оптодатчика. При цьому початковий кут випередження запалювання для двотактних двигунів повинен змінитися і складати 0.7-1.2 мм до ВМТ. Мова йде про широковідомий ФУОЗ Сарумана. Ось як він виглядає у зібраному вигляді:
Схема підключення ФУОЗ на прикладі схеми електропроводки Ява 350-638:
Працювати система може як в 12-ти вольтовій мережі, так і в 6-ти вольтовій, але останній варіант змушує робити комутатор на 6 вольт.
Для повного переходу від контактної системи запалювання до безконтактної системи (БСЗ) крім ФУОЗ потрібно ще й датчик Хола (або оптодатчик), спеціальна шторка-модулятор, яка проходитиме через датчик, комутатор (найкраще брати від автомобіля ВАЗ * .3734), провода, які це все з'єднають, площадку на генератор і кріплення датчика якщо використовується оптодатчик. Рідні високовольтні катушки для двоциліндрових двигунів потрібно замінити однією двохвиводною, наприклад 3012.3705 від а/м Газель або 3012.3705 від а/м Ока 4412.3705.
Багато фоток мотоциклів з встановленою БСЗ і ФУОЗ можна знайти тут: vk.com / fuoz_saruman_bsz
В комплект БСЗ з ФУОЗ входить:
- ФУОЗ
- Оптодатчик
- Комутатор
- Кріплення датчика
- Пластина на генератор
- Шторка-модулятор
- Провода
- Інструкція
Автор: Сірко
Для правильної роботи мотора необхідно щоб паливо-повітряна суміш повністю згоріла коли поршень досягне ВМТ (верхньої мертвої точки). В цей момент тиск газів максимальний і вони штовхають поршень вниз.
Якщо розібратися, то згорання робочої суміші відбувається не миттєво. Від моменту появи іскри до моменту, коли вся суміш загориться і тиск газів досягне максимальної величини проходить деякий час. Цей відрізок часу дуже малий, але навіть за цей час поршень встигає пройти певний шлях від того становища, при якому почалося запалення суміші.
Відповідно підпалювати суміш потрібно в деякий відповідний момент.
Випередження запалювання - це кут повороту колінвалу двигуна між подачею напруги на свічку і верхньою мертвою точкою. Якщо суміш запалити пізніше, наприклад коли поршень буде вже в ВМТ, тоді максимальний тиск газів буде досягнуто пізніше, -коли поршень пройшов вже якусь відстань від ВМТ вниз. В такому випадку втрачається енергія газів і потужність зменшується.
Якщо суміш запалити раніше ніж треба, то паливо повністю згорить і тиск газів досягає максимального значення ще до ВМТ. Це заважатиме поршню рухатися вгору, зростає навантаження на двигун, виникає детонація, потужність падає, мотор перегрівається і його ресурс зменшується .
Кут випередження запалювання - дуже важливий параметр, який дуже істотно впливає на правильність роботи мотора. Він в першу чергу залежить від оборотів двигуна: чим більші обороти, тим більшим повинен бути кут випередження запалювання, тому що для максимальної потужності суміш потрібно запалити раніше.
У штатних системах запалювання мотоциклів радянських часів запалювання виставлялося на деяке конкретне випередження до ВМТ (наприклад ~3.2мм для Яви). При таких розкладах правильна робота двигуна досягалася тільки на певних обертах: або на низьких або на середніх або на високих обертах двигуна.
Формувач кута випередження запалювання (ФУОЗ – формирователь угла опережения зажигания) дозволяє автоматично змінювати кут випередження запалювання залежно від обертів двигуна. Тим самим при будь-яких режимах руху досягається максимальний крутний момент і максимальна потужність двигуна, суміш згорає значно краще, зменшується утворення нагару на поршнях і в глушнику, мотор швидше набирає обороти. Одним словом - оживає.
Насправді автоматична зміна кута випередження запалювання не є новинкою на сьогоднішній день. Мікропроцесорна ФУОЗ - це вже п'яте покоління автоматичних регуляторів кута випередження запалювання і на сьогоднішній день навіть вважається не тюнінгом, а необхідністю. Він підключається в розрив сигнального проводу датчика Хола або оптодатчика. При цьому початковий кут випередження запалювання для двотактних двигунів повинен змінитися і складати 0.7-1.2 мм до ВМТ. Мова йде про широковідомий ФУОЗ Сарумана. Ось як він виглядає у зібраному вигляді:
Схема підключення ФУОЗ на прикладі схеми електропроводки Ява 350-638:
Працювати система може як в 12-ти вольтовій мережі, так і в 6-ти вольтовій, але останній варіант змушує робити комутатор на 6 вольт.
Для повного переходу від контактної системи запалювання до безконтактної системи (БСЗ) крім ФУОЗ потрібно ще й датчик Хола (або оптодатчик), спеціальна шторка-модулятор, яка проходитиме через датчик, комутатор (найкраще брати від автомобіля ВАЗ * .3734), провода, які це все з'єднають, площадку на генератор і кріплення датчика якщо використовується оптодатчик. Рідні високовольтні катушки для двоциліндрових двигунів потрібно замінити однією двохвиводною, наприклад 3012.3705 від а/м Газель або 3012.3705 від а/м Ока 4412.3705.
Багато фоток мотоциклів з встановленою БСЗ і ФУОЗ можна знайти тут: vk.com / fuoz_saruman_bsz
В комплект БСЗ з ФУОЗ входить:
- ФУОЗ
- Оптодатчик
- Комутатор
- Кріплення датчика
- Пластина на генератор
- Шторка-модулятор
- Провода
- Інструкція
Автор: Сірко
Востаннє редагувалось 23 листопада 2012, 14:56 користувачем Сірко, всього редагувалось 2 разів.
Продаю ФУОЗ Саруман, Оптодатчики, БСЗ, Тахометри світлодіодні
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
- busa
- Старая гвардия
- Повідомлень: 795
- З нами з: 18 вересня 2011, 07:00
- Мотоцикл: Jawa 634-5,1977 г.в.
- Звідки: Одесская обл.,г. Балта
- Дякував (ла): 7 разів
- Подякували: 14 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Тонкая реклама на толстый ФУОЗ.
Ездить быстро-любить крепко..
- -Vit-
- уважаемый
- Повідомлень: 656
- З нами з: 12 червня 2012, 13:42
- Мотоцикл: JAWA 638-0-00, CBF1000
- Звідки: Вінниця
- Дякував (ла): 53 рази
- Подякували: 33 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Добра тема
Думаю варто дописати про різницю між одноканальним та двоканальним ФУОЗом, а також перерахувати скільки і які є можливі режими, показати графіки цих режимів...
Ще цікава відінність між доступними в нас версіями ФУОЗів в залежності від виробника, я ось до цих пір не можу визначитись.. скоріш за все візьму від СОВЕКа, їх виробництво знаходиться менш кілометра від мене , а продають його бачу навіть в Нижньому новгороді..
Хоча мож і візьму в топікстартера..
Та і мануал по установці і первинній настройці системи не завадить, аби не шукати по просторам інету різні відео.. ну раз вже виникла така тема.
По двигуну доступно описано навіть занадто, можливо для загального розвитку можна б було добавити що оптимальне випередження не лежить в площині двох осей координат, а має обємний вигляд і в сучасних автомобілях враховується ще багато параметрів крім обертів двигуна (розрідження, температура, положення дроселя.. тощо) хоча в випадку з Явою це практично неможливо реалізувати та і недоцільно.
Єдине не зрозумів словосполучення: "В закови падалку"
А загалом можна тільки подякувати..
Думаю варто дописати про різницю між одноканальним та двоканальним ФУОЗом, а також перерахувати скільки і які є можливі режими, показати графіки цих режимів...
Ще цікава відінність між доступними в нас версіями ФУОЗів в залежності від виробника, я ось до цих пір не можу визначитись.. скоріш за все візьму від СОВЕКа, їх виробництво знаходиться менш кілометра від мене , а продають його бачу навіть в Нижньому новгороді..
Хоча мож і візьму в топікстартера..
Та і мануал по установці і первинній настройці системи не завадить, аби не шукати по просторам інету різні відео.. ну раз вже виникла така тема.
По двигуну доступно описано навіть занадто, можливо для загального розвитку можна б було добавити що оптимальне випередження не лежить в площині двох осей координат, а має обємний вигляд і в сучасних автомобілях враховується ще багато параметрів крім обертів двигуна (розрідження, температура, положення дроселя.. тощо) хоча в випадку з Явою це практично неможливо реалізувати та і недоцільно.
Єдине не зрозумів словосполучення: "В закови падалку"
А загалом можна тільки подякувати..
- XedoX
- уважаемый
- Повідомлень: 519
- З нами з: 28 січня 2012, 21:34
- Мотоцикл: GS500E, Восход 3М, Рига-22
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 0
- Подякували: 30 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Как у вас все сложно...Восход - индукционный датчик обеспечивающий опережение без каких либо микропроцессоров!
Загробная жизнь начинается после 200 км/ч
- Сірко
- Старая гвардия
- Повідомлень: 702
- З нами з: 01 червня 2010, 23:28
- Мотоцикл: Кастом, Крос, Ява 634
- Звідки: Тернопіль/Київ
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 22 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Статтю спеціально написав, так як ще є багато людей які не знаю шо таке ФУОЗ і шо він дає. Це так сказати лікбез.
Думаю для того шо ти сказав треба буде написати другу частину статті, яка буде доповнювати першу.
XedoX, який ти дуже розумний. Відколи це індукційний датчик без допомоги чого-небудь іншого може забезпечувати випередження (читай автоматичну зміну випередження) ?
Думаю для того шо ти сказав треба буде написати другу частину статті, яка буде доповнювати першу.
XedoX, який ти дуже розумний. Відколи це індукційний датчик без допомоги чого-небудь іншого може забезпечувати випередження (читай автоматичну зміну випередження) ?
Продаю ФУОЗ Саруман, Оптодатчики, БСЗ, Тахометри світлодіодні
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
-
- Старая гвардия
- Повідомлень: 2118
- З нами з: 26 жовтня 2010, 20:06
- Мотоцикл: Yamaha TW-200, Иж-56, Карпаты-2
- Звідки: Киевская обл. г.Украинка
- Дякував (ла): 67 разів
- Подякували: 70 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Сірко писав:Статтю спеціально написав, так як ще є багато людей які не знаю шо таке ФУОЗ і шо він дає. Це так сказати лікбез.
Думаю для того шо ти сказав треба буде написати другу частину статті, яка буде доповнювати першу.
XedoX, який ти дуже розумний. Відколи це індукційний датчик без допомоги чого-небудь іншого може забезпечувати випередження (читай автоматичну зміну випередження) ?
Сірко.
Изучай на практике работу индуктивного датчика и блока БКС. Как процесс проходит на самом деле, а не в теории.
Никакой Саруман рядом не стоит.
Фотографии красочны. Материал подан доступно.
"Це вже п'яте покоління автоматичних регуляторів кута випередження запалювання і на сьогоднішній день навіть вважається не тюнінгом, а необхідністю"
Ммм. Не разу необходимости и не возникло, лично у меня.
"Замовити систему БСЗ з ФУОЗ можна в мене.
Автор: Сірко"
Это все понятно.
Сірко, опиши пожалуйста многоканальную систему и пару слов о графиках. Откуда они берутся ? Почему форма именно такая ?
Для сравнения, приведи пожалуйста цену полного комплекта ФУОЗ на одноцилиндровый 12в двигатель ИЖ (котушки, провода, все что необходимо для установки с нуля, датчики РР и т.д.).
- archer
- И так сойдет
- Повідомлень: 2093
- З нами з: 25 травня 2009, 14:13
- Мотоцикл: Suzuki GS 500F => DR650r => KTM 690 Enduro R
- Звідки: Киев
- Дякував (ла): 78 разів
- Подякували: 130 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Такс, ТС стоить привести статью в порядок, если это информационная статья то не должно быть рекламы, если это реклама, то ей нечего делать в информационном разделе.
Дальше, я не первый год езжу на яве и вот жизненной необходимости в ФУОЗ я не заметил, хотя с ним проездил больше 2-х месяцев. Действительно установка бесконтактного зажигания великое благо, ибо убирается инерция кулачков, но для себя плюсов от ФУОЗ я пока не увидел, так что безапелляционно заявлять что это жизненно необходимо как-то уж очень субъективно.
Дальше, я не первый год езжу на яве и вот жизненной необходимости в ФУОЗ я не заметил, хотя с ним проездил больше 2-х месяцев. Действительно установка бесконтактного зажигания великое благо, ибо убирается инерция кулачков, но для себя плюсов от ФУОЗ я пока не увидел, так что безапелляционно заявлять что это жизненно необходимо как-то уж очень субъективно.
И так сойдет
- Сірко
- Старая гвардия
- Повідомлень: 702
- З нами з: 01 червня 2010, 23:28
- Мотоцикл: Кастом, Крос, Ява 634
- Звідки: Тернопіль/Київ
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 22 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Ткни мені пальцем де читати . Наскільки я знаю, індукційний датчик спрацьовує лише коли біля нього проходить магніт/метал. І ні в якій іншій позиції ротора(генератора, колінвала) він не подає. Випередження з ростом оборотів не змінюється. Можна перевірити стробоскопом на тому ж Восході.Изучай на практике работу индуктивного датчика и блока БКС. Как процесс проходит на самом деле, а не в теории.
Никакой Саруман рядом не стоит.
Якщо змінюється - то це робить не датчик, а комутатор, в якому є схема автоматичного випередження запалювання. А це вже мікропроцесорна схема. Так шо казати шо Саруман чи щось інше рядом не стоїть - це дуже спірне питання.
- з власного досвіду кажу, що не кожен помічає різницю між їздою з ФУОЗ і без нього.но для себя плюсов от ФУОЗ я пока не увидел
мова йшла не конкретно про Яву чи ІЖі чи інші совкоцикли. Розшир своє світобачення - яка сучасна техніка не має випередження? Візьми до уваги навіть будь-яку китайську, вітчизняну чи іноземного виробництва машину - всюди зараз є електронне випереджння. Раніше, ще навіть на Жигулях (наприклад) ставилися системи автоматичного випередження. Вони були механічними... В принципі в них я не дуже розбираюся, але ці системи також доповнювались також вакуум-коректорами, які є суттєвим плюсом системи.жизненной необходимости в ФУОЗ я не заметил
До чого я веду? До того, що будь-яка фірма зараз ставить на свою техніку систему з автоматичною зміню випередження. І якщо хочеш - можеш запитати в них чи це тюнінг чи проста банальна необхідність.
Інформа́ція — абстрактне поняття, що має різні значення залежно від контексту. Походить від латинського слова «informatio», яке має декілька значень:Такс, ТС стоить привести статью в порядок, если это информационная статья то не должно быть рекламы, если это реклама, то ей нечего делать в информационном разделе.
Роз'яснення; Виклад фактів, подій; Витлумачення;
Представлення, поняття;
Ознайомлення, просвіта.
Рекла́ма (лат. reclamare — «поновлювати крик, знову кричати, кликати, голосно заперечувати»[1]) — спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку.
(Джерело: Вікіпедіа)
Звідси випливає, що Реклама входить в поняття слова Інформація. Оскільки розділ називається "Інформаційний"...
Гадаю я логічно зміг пояснити хід своїх думок.
archer, оскільки тут немає розділу Реклама, то стаття попала сюди і не треба мене в чомусь звинувачувати і прискіпливо ставитись до мене. Все одно я розглядаю написаний мною текст як статтю.
або просто стався до всього простіше.
Продаю ФУОЗ Саруман, Оптодатчики, БСЗ, Тахометри світлодіодні
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
- archer
- И так сойдет
- Повідомлень: 2093
- З нами з: 25 травня 2009, 14:13
- Мотоцикл: Suzuki GS 500F => DR650r => KTM 690 Enduro R
- Звідки: Киев
- Дякував (ла): 78 разів
- Подякували: 130 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Неохота разводить полемику но все же
Как-то определись о чем все же статья. Судя с названия темы это все же конкретно для совка. И не надо мне ля-ля по поводу другой техники, я не хуже тебя понимаю необходимость динамического опережения для другой техники. Только вот ведь незадача, для дубовых 4-т движков динамическое опережение зажигания действительно необходимость, а вот для 2-т совко-движка - как сказать, ибо рабочий диапазон оборотов довольно узкий (2000-4000) и заводское предустановленное опережение вполне справляется. Установка ФУОЗ на совок это палка с двумя концами, с одной стороны двигатель вроде как работает более оптимально, хотя это еще надо доказать, есть возможность программно ограничить обороты, просушка свечей, но есть несколько серьезных НО. Это прежде всего усложнение конструкции, а соответственно понижение отказоустойчивости, уменьшение начального угла опережения зажигания, как результат усложняется запуск. Каждый сам для себя решает надо оно ему или нет, вон половина народа ездит на контактах и ничего.Сірко писав:мова йшла не конкретно про Яву чи ІЖі чи інші совкоцикли. Розшир своє світобачення - яка сучасна техніка не має випередження? Візьми до уваги навіть будь-яку китайську, вітчизняну чи іноземного виробництва машину - всюди зараз є електронне випереджння. Раніше, ще навіть на Жигулях (наприклад) ставилися системи автоматичного випередження. Вони були механічними... В принципі в них я не дуже розбираюся, але ці системи також доповнювались також вакуум-коректорами, які є суттєвим плюсом системи.
До чого я веду? До того, що будь-яка фірма зараз ставить на свою техніку систему з автоматичною зміню випередження. І якщо хочеш - можеш запитати в них чи це тюнінг чи проста банальна необхідність.
Не надо вырывать из контекста фразы, и блестать ссылками из вики. Я ведь совершенно не против чтобы мотоциклисты получали качественный товар а ты получал вознаграждение за свой труд. Но должен быть определенный порядок, информация в информации, коммерция в коммерции.Сірко писав:Інформа́ція — абстрактне поняття, що має різні значення залежно від контексту. Походить від латинського слова «informatio», яке має декілька значень:
Роз'яснення; Виклад фактів, подій; Витлумачення;
Представлення, поняття;
Ознайомлення, просвіта.
Рекла́ма (лат. reclamare — «поновлювати крик, знову кричати, кликати, голосно заперечувати»[1]) — спеціальна інформація про осіб чи продукцію, що розповсюджується в будь-якій формі та в будь-який спосіб з метою прямого чи опосередкованого одержання прибутку.
(Джерело: Вікіпедіа)
Звідси випливає, що Реклама входить в поняття слова Інформація. Оскільки розділ називається "Інформаційний"...
Гадаю я логічно зміг пояснити хід своїх думок.
archer, оскільки тут немає розділу Реклама, то стаття попала сюди і не треба мене в чомусь звинувачувати і прискіпливо ставитись до мене. Все одно я розглядаю написаний мною текст як статтю.
або просто стався до всього простіше.
И так сойдет
- archer
- И так сойдет
- Повідомлень: 2093
- З нами з: 25 травня 2009, 14:13
- Мотоцикл: Suzuki GS 500F => DR650r => KTM 690 Enduro R
- Звідки: Киев
- Дякував (ла): 78 разів
- Подякували: 130 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Хорошая идея надо будет у себя посмотреть, возможно у меня неправильно работает ФУОЗ. Только как это сделать - вопрос. На консерве метка ставится на шкиве, куда поставить метку на яве?Сірко писав:Можна перевірити стробоскопом
И так сойдет
- Сірко
- Старая гвардия
- Повідомлень: 702
- З нами з: 01 червня 2010, 23:28
- Мотоцикл: Кастом, Крос, Ява 634
- Звідки: Тернопіль/Київ
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 22 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
теж хочу стробоскоп роздобути і перевірити чи є автоматичне випередежння на моєму Мотардо. Бо конкретної відповіді ніхто не дав.
Доречі там індуктивний датчик.
Просто направляєш стробоскоп на ротор і газуєш. Ротор разом зі шторкою має змінювати положення при якому з,являється вспишка.
Доречі там індуктивний датчик.
Просто направляєш стробоскоп на ротор і газуєш. Ротор разом зі шторкою має змінювати положення при якому з,являється вспишка.
Продаю ФУОЗ Саруман, Оптодатчики, БСЗ, Тахометри світлодіодні
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
- Сірко
- Старая гвардия
- Повідомлень: 702
- З нами з: 01 червня 2010, 23:28
- Мотоцикл: Кастом, Крос, Ява 634
- Звідки: Тернопіль/Київ
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 22 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Раз не розводимо полеміку, значить не розводимо
Якраз навпаки. Початковий кут для легшого пуску повинен бути градусів 10-15.уменьшение начального угла опережения зажигания, как результат усложняется запуск
Продаю ФУОЗ Саруман, Оптодатчики, БСЗ, Тахометри світлодіодні
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
- archer
- И так сойдет
- Повідомлень: 2093
- З нами з: 25 травня 2009, 14:13
- Мотоцикл: Suzuki GS 500F => DR650r => KTM 690 Enduro R
- Звідки: Киев
- Дякував (ла): 78 разів
- Подякували: 130 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
У меня нескромный вопрос, ты пользовался стробоскопом для проверки зажигания ?Сірко писав:теж хочу стробоскоп роздобути і перевірити чи є автоматичне випередежння на моєму Мотардо. Бо конкретної відповіді ніхто не дав.
Доречі там індуктивний датчик.
Просто направляєш стробоскоп на ротор і газуєш. Ротор разом зі шторкою має змінювати положення при якому з,являється вспишка.
У меня есть стробоскоп, если есть желание можем проверить.
Леньки пересчитывать мм. в углы. На штатном зажигании опережение составляет 3,2 мм, с ФУОЗзом ты рекомендуешь 0.7-1.2 мм следовательно 3,2мм раньше 1,2 ммСірко писав:Якраз навпаки. Початковий кут для легшого пуску повинен бути градусів 10-15.
И так сойдет
- XedoX
- уважаемый
- Повідомлень: 519
- З нами з: 28 січня 2012, 21:34
- Мотоцикл: GS500E, Восход 3М, Рига-22
- Звідки: Київ
- Дякував (ла): 0
- Подякували: 30 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
http://www.motoizh.ru/index.php?option= ... 9&Itemid=5Ткни мені пальцем де читати
В 2-х словах: с изменением магнитного потока на датчике - изменяется величина ЭДС. Вот она и отвечает за опержение
Загробная жизнь начинается после 200 км/ч
- Сірко
- Старая гвардия
- Повідомлень: 702
- З нами з: 01 червня 2010, 23:28
- Мотоцикл: Кастом, Крос, Ява 634
- Звідки: Тернопіль/Київ
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 22 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
archer, пробував, але не таким як треба.
в будь-якому випадку для легшого пуску 1.2 мм до вмт є кращим варіантом ніж 3.2 мм до вмт.
а стробом можна було б попробувати, тільки треба знайти можливіть
я не знаю нашо ти це написав, але ми говоримо про одне і те саме.Сірко писал(а):
Якраз навпаки. Початковий кут для легшого пуску повинен бути градусів 10-15.
Леньки пересчитывать мм. в углы. На штатном зажигании опережение составляет 3,2 мм, с ФУОЗзом ты рекомендуешь 0.7-1.2 мм следовательно 3,2мм раньше 1,2 мм
в будь-якому випадку для легшого пуску 1.2 мм до вмт є кращим варіантом ніж 3.2 мм до вмт.
а стробом можна було б попробувати, тільки треба знайти можливіть
Продаю ФУОЗ Саруман, Оптодатчики, БСЗ, Тахометри світлодіодні
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
- archer
- И так сойдет
- Повідомлень: 2093
- З нами з: 25 травня 2009, 14:13
- Мотоцикл: Suzuki GS 500F => DR650r => KTM 690 Enduro R
- Звідки: Киев
- Дякував (ла): 78 разів
- Подякували: 130 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
В корне не согласен с этим утверждением. Чем раньше зажигание тем лучше заводится (естественно в разумных пределах) ИМХОСірко писав: в будь-якому випадку для легшого пуску 1.2 мм до вмт є кращим варіантом ніж 3.2 мм до вмт.
Есть ли возможность зашить в контролер ФУОЗ итоговое опережение зажигания до 800 об 3,2 мм ?
Что касается стробоскопа, думаю если поставить отметки на модуляторе и генераторе что-то можно увидеть, но нужно учесть несколько моментов, диаметр модулятора небольшой, и боюсь то что покажет стробоскоп будет сложно рассмотреть. Как устроено зажигания на твоем моте мне неизвестно, там видна подвижная часть генератора? есть данные по опережению в зависимости от оборотов?
И так сойдет
- Сірко
- Старая гвардия
- Повідомлень: 702
- З нами з: 01 червня 2010, 23:28
- Мотоцикл: Кастом, Крос, Ява 634
- Звідки: Тернопіль/Київ
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 22 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
XedoX, наводжу цитату з статті яку ти дав почитати:
"Подбирая величину зазора, силу и форму магнита, форму сердечника датчика – можно при желании сделать любую зависимость автоматического угла опережения"
Тобто все робиться методом тику. Немало треба побавитися з датчиком і самим магнітом, відстанню. Також ти не зможеш "запрограмувати" потрібний тобі графік, а будеш лише експириментально визначати той графік що в тебе получився. Таку систему не кожен зможе поставити і реалізувати. Тому я вважаю, що індуктивний датчик без мікропроцесора не може бути універсальним.
Також наводжу цитату з одного з коментарів статті:
"...ведь есть специализированые коммутаторы - работающие именно от индуктивного датчика. "
Тепер пояснюю: в тих спеціалізованих комутаторах використовується мікропроцесор(с).
Ідея з індуктивним датчиком можливо й надійніша, але все-таки думаю більшість зі мною буде згідною, що стандартне БСЗ + ФУОЗ Сарумана буде менш геморним рішенням, ніж "Восход - индукционный датчик обеспечивающий опережение без каких либо микропроцессоров! "
"Подбирая величину зазора, силу и форму магнита, форму сердечника датчика – можно при желании сделать любую зависимость автоматического угла опережения"
Тобто все робиться методом тику. Немало треба побавитися з датчиком і самим магнітом, відстанню. Також ти не зможеш "запрограмувати" потрібний тобі графік, а будеш лише експириментально визначати той графік що в тебе получився. Таку систему не кожен зможе поставити і реалізувати. Тому я вважаю, що індуктивний датчик без мікропроцесора не може бути універсальним.
Також наводжу цитату з одного з коментарів статті:
"...ведь есть специализированые коммутаторы - работающие именно от индуктивного датчика. "
Тепер пояснюю: в тих спеціалізованих комутаторах використовується мікропроцесор(с).
Ідея з індуктивним датчиком можливо й надійніша, але все-таки думаю більшість зі мною буде згідною, що стандартне БСЗ + ФУОЗ Сарумана буде менш геморним рішенням, ніж "Восход - индукционный датчик обеспечивающий опережение без каких либо микропроцессоров! "
Продаю ФУОЗ Саруман, Оптодатчики, БСЗ, Тахометри світлодіодні
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
- Сірко
- Старая гвардия
- Повідомлень: 702
- З нами з: 01 червня 2010, 23:28
- Мотоцикл: Кастом, Крос, Ява 634
- Звідки: Тернопіль/Київ
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 22 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
треба щоб ще хтось знаючий підключився, бо істина є лише одна, а ми говоримо в різних напрямках.В корне не согласен с этим утверждением. Чем раньше зажигание тем лучше заводится (естественно в разумных пределах) ИМХО
в сарумана- немає. контролер на низьких оборотах зійде з розуму, йому треба хоча б холості обороти щоб він почав рахувати.Есть ли возможность зашить в контролер ФУОЗ итоговое опережение зажигания до 800 об 3,2 мм ?
можна виставити 3.2мм до вмт при пуску, а далі, після набору холостих оборотів, знизити до 1мм і зі зібільшенням оборотів збільшувати по графіку зову до 3.2. Але це треба трошки в мові программування контролерів шарити - треба вбити такий графік в файл прошивки вручну.
знаючи шо шторка має 60 градусів можна роздрукувати і наклеїти на неї "транспортир" з градусами.Что касается стробоскопа, думаю если поставить отметки на модуляторе и генераторе что-то можно увидеть
так само можна і на "скутерних" генераторах робити, але клеїти треба на сам ротор-магніт і потрібно знати перед цим його діаметр...
Востаннє редагувалось 23 листопада 2012, 15:11 користувачем Сірко, всього редагувалось 1 раз.
Продаю ФУОЗ Саруман, Оптодатчики, БСЗ, Тахометри світлодіодні
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
- Сірко
- Старая гвардия
- Повідомлень: 702
- З нами з: 01 червня 2010, 23:28
- Мотоцикл: Кастом, Крос, Ява 634
- Звідки: Тернопіль/Київ
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 22 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
В закови падалку = в такому випадку. Я вже підправив.-Vit- писав:Добра тема
Єдине не зрозумів словосполучення: "В закови падалку"
Кожна жаба своє болото хвалить. Коментувати, хвалити чи обсирати фуози інших виробників в моєму випадку буде неправильно.-Vit- писав:Добра тема
Ще цікава відінність між доступними в нас версіями ФУОЗів в залежності від виробника, я ось до цих пір не можу визначитись..
можна було б реалізувати вакуум-коректор або положення заслонки, але... Хто хоче більше потужності краще збирати на японця.-Vit- писав:Добра тема
По двигуну доступно описано навіть занадто, можливо для загального розвитку можна б було добавити що оптимальне випередження не лежить в площині двох осей координат, а має обємний вигляд і в сучасних автомобілях враховується ще багато параметрів крім обертів двигуна (розрідження, температура, положення дроселя.. тощо) хоча в випадку з Явою це практично неможливо реалізувати та і недоцільно.
Продаю ФУОЗ Саруман, Оптодатчики, БСЗ, Тахометри світлодіодні
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
- archer
- И так сойдет
- Повідомлень: 2093
- З нами з: 25 травня 2009, 14:13
- Мотоцикл: Suzuki GS 500F => DR650r => KTM 690 Enduro R
- Звідки: Киев
- Дякував (ла): 78 разів
- Подякували: 130 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
А какой шаг дискретизации идет в ПИК контроллере по оборотам? с каких оборотов он начинает нормально считать?
И так сойдет
- Сірко
- Старая гвардия
- Повідомлень: 702
- З нами з: 01 червня 2010, 23:28
- Мотоцикл: Кастом, Крос, Ява 634
- Звідки: Тернопіль/Київ
- Дякував (ла): 5 разів
- Подякували: 22 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
не можу точно знати.
Продаю ФУОЗ Саруман, Оптодатчики, БСЗ, Тахометри світлодіодні
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
Бувають п'яні байкери, бувають старі байкери, але не буває п'яних старих байкерів
- -Vit-
- уважаемый
- Повідомлень: 656
- З нами з: 12 червня 2012, 13:42
- Мотоцикл: JAWA 638-0-00, CBF1000
- Звідки: Вінниця
- Дякував (ла): 53 рази
- Подякували: 33 рази
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
Цікаво.. чогож тоді в авто і вакуумні регулятори і відцентрові збільшують випередження із збільшенням обертів?archer писав:В корне не согласен с этим утверждением. Чем раньше зажигание тем лучше заводится (естественно в разумных пределах) ИМХОСірко писав: в будь-якому випадку для легшого пуску 1.2 мм до вмт є кращим варіантом ніж 3.2 мм до вмт.
Есть ли возможность зашить в контролер ФУОЗ итоговое опережение зажигания до 800 об 3,2 мм ?
Заагалом погоджуюсь з Сірком. Про раннє запалювання на обертах до 800 і при запуску мені шось нічого не відомо.
-
- рокер
- Повідомлень: 243
- З нами з: 08 листопада 2010, 22:26
- Мотоцикл: jawa 354 62г 634 75г и много доноров Ява всех годов и моделей
- Звідки: черкассы
- Дякував (ла): 3 рази
- Подякували: 13 разів
- Контактна інформація:
Re: Що таке ФУОЗ Сарумана і навіщо він потрібний. Стаття.
скажу свое -ФУОЗ задерживает сигнал дачика зажигания по времени -обороты холостые,время задержки больше-чем больше обороты тем меньше время прохождения сигнала через ФУОЗ- у меня на старухе 2 оптодатчика Сирка 2 ФУОЗ но не Сирка но принцип тотже 2 комутатора ВТН и родные котушки-на холостых Ява равномерно работает а не дрыгается как паралитик от раннего зажигания,бо по мануалу 3мм до ВМТ это уже раннее зажигание ,чтоб отдать мощу на более высоких оборотах-любители очень низких оборотов холостого хода при стоковом зажигании сами убивают детонацией мотор -в общем мощи много я не получил но мотор могу откручивать по оборотам так что иногда думаю что он счас взорвется на ручку газа отзывается мгновенно вроде не старуха а япона мать -при стоковом зажигании при 4-5тыс оборотов опережение уже опаздывает и если мот не ухожен то и до этих оборотов докрутить проблематично в общем никакой рекламы все на своей шкуре
Хто зараз онлайн
Користувачі, які зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів